הקניון הוא לא מה שחשבתם? תאונה בקניון- מתי ניתן לתבוע אם בכלל?

עם בואו של הקיץ, הקניון הפך למקום אטרקטיבי במיוחד. מי מאתנו לא אוהב לטייל בקניון הממוזג, לאכול בקניון או סתם לשבת לקפה? אך לעיתים הבילוי שהפך למפלט של משפחות רבות, ילדים ויחידים עלול להסתיים באסון. בין אם מדובר בהחלקה ופציעה במתחם הקניון, או באחת החניות ובין אם מדובר בהחלקה במדרגות הנעות. במקרים אלו, מהו היקף האחריות של הקניון במקרה של תאונה במתחם? התשובה לכך במאמר הבא.

כמו שנכתב כבר בתחילת המאמר, הקניון הוא מקום המספק מגוון רחב של בילוי פנאי ונחשב לסוג של "מקום מפלט" בימים החמים של החופש הגדול. עם זאת, הקניון לא תמיד מהווה מקום בטוח ועל כך נדבר בכתבה דנן.

הן הנהלת הקניון והן חברת התחזוקה של הקניון אחראיות לדאוג לבטיחות האנשים הבאים בשערי הקניון. האחריות לבטיחות באה לידי ביטוי באמצעות שמירה על תקינות הקניון, טיפול ותיקון מפגעים וניקיון הקניון, אך מה קורה במקרה וזה לא מתרחש?

בהנחה וחברת התחזוקה והאחזקה ו/או הנהלת הקניון לא שומרם על הנהלים ונגרם למי מהבאים בשעריה נזק גוף, הרי שניתן לקבל פיצויים. על מנת להוכיח שאכן הפציעה ארעה עקב חוסר זהירות של הקניון או ברשלנותו, הרי יש להוכיח מספר דברים.

אדגיש ואומר, כי כאשר מדובר בילדים או בני נוער שנפצעו, הרי שניתן לקבל פיצויים גם במסגרת פוליסת תאונות אישיות שיש לכל תלמיד 24/7.

אז נפצעתם או אחד מילדכם נפצע, הנכם לבטח שואלים- מה השלב הבא?

אז במקרה שנפצעתם או אחד מילדכם נפצע, הנכם נדרשים לצלם את מקום המפגע. לאחר מכן לבדוק האם היו עדי ראיה לתאונה ולנסות לקבל את פרטיהם על מנת שיוכלו להעיד ביום מן הימים בעת הצורך. לאחר מכן, יש לפנות להנהלת הקניון ולדווח על המפגע ואף לבקש לרשום לכם דו"ח אירוע. בשלב זה יסתיימו הפעולות שלכם בקניון, אך לא תם ההליך הראשוני בתביעה, שכן עליכם לפנות לטיפול רפואי בהקדם.

חשוב לזכור, כי זהו השלב הראשוני בתחילת התביעה ולכן מומלץ מאוד לפנות לעורך דין שעוסק בתחום הנזיקין על מנת להמשיך את התביעה.

חשוב לדעת כי לא בכל אירוע שנגרם בקניון ובמיוחד לא בגין כל תאונה בה נגרמו נזקי גוף הקניון יימצא חייב בנזיקין. לא תמיד ניתן להטיל אחריות מוחלטת.


מקרה מהפסיקה:

ת"א 35158-07-16 פלונית נ' קבוצת עזראלי ואח':

מדובר באישה בת 61 שנפלה ונפצעה כשיצאה מסניף שופרסל בקניון חיפה. מדובר על מקרה, בו התובעת מעדה שהייתה בדרכה למעלית ורגלה נתקלה באזיקון שהיה מונח על הרצפה מחוץ לסופר.

בסופו של דבר, השופט חייב את הנתבעות לשלם לתובעת פיצויים בסך 16,000 שקל, מהם עיקר הפיצוי נפסק עבור כאב וסבל. בנוסף הנתבעות חויבו בהוצאות משפט וכן בשכ"ט עו"ד בשיעור של 20% מסכום הפיצוי.

לאור האמור בכתבה, תהנו עד כמה שניתן, אך שמרו על עצמכם ואם וכאשר קרה לכם נזק גוף במתחם הקניון- בדקו את זכויותיכם.