עונת האירועים לפנינו, האם מדובר בשמחה מהולה בעצב?

עונת הקיץ כבר נוקשת לנו בחלון ובצמודה אליה עונת האירועים הרבים. ידוע לכולם, כי אירועי קיץ, לרבות חתונות קיץ האהובות על כולם. השמש בפניי האורחים מקרינה אווירה כיפית ושמחה ומהווה ללא ספק חיבור מיוחד גם לגנים החיצוניים שמציעים אולמות האירועים, אך האם השמחה בה אנחנו משלמים כסף רב יכולה להסתיים באסון? התשובה לכך היא –כן !

תאונות לא נעימות נגרמות באולמות האירועים, בין אם ברחבת הריקודים ובין אם בכניסה לאולם. קיימים מצבים, בהם הנכם יכולים להחליק מרצפה רטובה, או להחליק על אוכל שלא נוקה, או ליפול ממפגע שהוצב שלא במקומו וזה רק חלק מהדברים המסוכנים שעלולים להתרחש ביום המשמח שלשמו הגעתם לאולם אירועים.

אז הנכם לבטח שואלים, למה שהגן יהיה אחראי לנזק של אורח כזה או אחר והתשובה לכך יחסית פשוטה. אולם אירועים אחראי על בטיחות האורחים. חשוב לזכור, כי אולם אירועים הוא מקום ציבורי גם אם הוא בבעלות פרטית וככזה הוא חב בחובת זהירות כלפי הבאים בשעריו. קיימת חובה ממשית על אולם האירועים למנוע נזק, מאחר והוא בעל השליטה המלאה בשטחו וביכולתו קיימת האפשרות לתחזק ולשמור על בטיחות האורחים. חשוב לזכור, כי אולם אירועים מחזיק צוותי תחזוקה, ניקיון וכיו"ב ועל כן, עליו למנוע ככל האפשר התרחשות של מפגע כזה או אחר.

לאחר סקירה זו, הבנתם, כי אתם מבוטחים באולם האירועים שהגעתם אליו, אך מה עליכם לעשות כשקורה לכם מקרה באולם האירועים? אז הכי חשוב, כאשר מתרחשת לכם תאונה באולם אירועים יש לתעד את המפגע, כלומר אם התאונה התרחשה בעקבות רצפה רטובה יש לתעד את המקום, לצלם את הרטיבות ויתרה מזאת, לתעד אם יש שלט במקום שמזהיר מפני רצפה רטובה. בנוסף, יש לפנות למנהל המקום ו/או לאחראי באותו ערב ולדווח לו על האירוע. לאחר מכן, ככל שיש עדים לבקש את מספרם ואת שמם ( ככל הנראה תצטרכו אותם בעתיד) ולאחר מכן לפנות לטיפול רפואי הולם.

אז בעצם השאלה את מי תובעים ? כפי שנאמר בכתבה זו, תאונה בתוך אולם אירועים או מחוצה לו מקימה עילה לתביעה כנגד אולם האירועים עצמו, לרבות חברת הביטוח שלו. בנוסף, ניתן לתבוע גם את חברת האחזקה של המקום בתור זו שמתחזקת את האולם.

מקרים מהפסיקה:

ת.א. (כ"ס)5436/97 אסתלה צדוק נגד גן אורנים-

במקרה זה בית המשפט השלום בכפר סבא פסק פיצויים בשיעור של 152,000 ש"ח. לאישה אשר החליקה על רחבת הריקודים וזאת כאשר האולם לא מנע את העברת אוכל על ידי המלצרים בתוך רחבת הריקודים ובסמוך לה. התאונה התרחשה כאשר שאריות אוכל נפלו על הרחבה והתובעת החליקה עליהם.

ת.א. (נצרת) 4825/05 פרץ מאיר נ' אולם שמחות "תפארת"

במקרה זה אולם האירועים פיצה את החתן ב-109,000 ₪ בגין החלקה על רצפת רחבת הריקודים. במקרה דנן, במהלך החתונה הכין נציג של האולם שולחן עגול ועליו הועלה החתן עם הכלה, בטרם עלה התובע לשולחן, נשפכה שמפניה על הרצפה. לאחר שהתובע עלה על השולחן ותוך כדי ירידתו של התובע מהשולחן, החליק התובע מהרצפה הרטובה מהשמפניה.

לסיום, הכי חשוב תיהנו בשמחה שלשמה הוזמנתם, אך תדעו, אם קרה לכם מקרה יש לכם כיסוי.